ÖZET: Bu metinde Pekin TV’nin ana stüdyolarının hangi mimar tarafından ne amaçla nasıl tasarlandığına ilişkin bilgiler ve Türkiye’deki durum adına kısa bir belirleme yer almaktadır.

OKUMA SÜRESİ: 3 DK

Shao Weiping adlı mimarın DNA sarmalı biçiminde tasarladığı poğaçaya benzer bu yapı Çinli mimarların uluslarası arenaya girişleri nitelğinde. Pekin’in sürekli değişen silüetine ikonik bir yapı eklemeyi hedefleyen Shao Weiping içten ve dıştan her açıdan transparan bir görüntü yakalamak için 3800 cam panel kullanmış. Güneş ışığını harika açılarla aldığı belirtilen binanın yükseliği 55 metre kurulduğu alan ise 65 bin metrekareymiş.

Bu görseller yapılışına ait:

Bunlar da bitmiş hali:

İnsan sormadan edemiyor: Geçmişte kentle anılan o kadar ikonik yapıya rağmen İstanbul’da çağdaş mimari alanında ikonik bir yapı neden yok? Elbette kimi şirketlerin uluslararası yarışmalarda ödüller almış merkez binaları var ancak bunlar butik ve küçük örnekler. Söz gelimi o kadar önemli olduğunu iddia ettikleri camiler neden hazır giyim ürünleri gibi birbirine benzer yapıda hazır betondan inşa ediliyor, ya da neden hala kutu gibi apartman dairelerinde oturuyoruz? Bunları düşünmek gerekir.

Meraklısı için apartmanların tarihini anlattığımız yazıya şuradan, cumhuriyet mimarisini anlattığımız kısa yazıya şuradan. Türkiye’deki ve dünyadaki ilginç camileri yayımlayan web sitesine de şuradan bakabilirler.

Hep dediğimiz gibi mekan insan ruhunu biçimleyen önemli bir etkendir o yüzden insanın estetik haz veren yaşam alanlarında yaşaması gerekir.