Ölümlü Dünya Gişe si, Ali ATAY’ın yönetmenliğini yaptığı ikinci film. İlk filmini 2015 yılında Limonata adıyla çeken Ali ATAY’ın başlangıçta yönetmen olmak gibi bir fikri yokmuş fakat olay şöyle gelişmiş:
Ali ATAY’la Ertan SABAN beraber yaptıkları bir Makedonya seyahati sırasında güzel bir yol hikayesi oluşturmuşlar ve yazdıkları hikâyeyi oynamak için bir yönetmen aramaya başlamışlar. Bu yönetmen bir türlü bulunamayınca ya da kafadarlar hikâyenin tam istedikleri şekilde anlatılamayacağını fark edince; Ali ATAY kendisinin yönetebileceğini söylemiş. Başlangıçta Ertan SABAN bu fikre karşı çıkmış ve beraber oynamaları gerektiğini, bu iki karakteri başka türlü hayal etmediğini söylemiş ancak Ali ATAY’ın Serkan KESKİN’i önermesiyle anlaşmış ve Limonata filminin yönetmen koltuğuna Ali ATAY oturmuş.
Serken KESKİN’in de harika bir performans sergilediği bu yol filminde yer yer senaryo boşlukları ve uzayan sahneler olsa da özellikle göçmenlerin daha büyük bir ilgiyle izleyecekleri oldukça başarılı bir iş ortaya çıkmış. Gişede bekleneni veremeyip 70 bin izleyicide kalan Limonata, değeri sonradan anlaşılan her film gibi internette ciddi izlenme rakamlarına ulaşmış(Sadece resmi Youtube hesabından 800 bin kişi civarı).
Ölümlü Dünya’da ise parlak gençlerle harika bir ekip kuran Ali Atay, Ahmet Mümtaz TAYLAN gibi dev bir ismi de yanına alıp hem akıl hocası hem de dost belleyerek ortaya gelecek vadeden bir yönetmen profili gösteren bu filmi çıkarmış.
Olay Örgüsü
Ölümlü Dünya’nın, durum ve absürd komedi şeklinde ilerlediğini, yıllardır beklenen patlamayı yapmasını beklediğim Doğu DEMİRKOL ve Feyyaz YİĞİT’e büyük bir alan yaratan, Sarp APAK’tan vereceğinin de fazlasını alan, Güldür Güldür’den ibaret olmayan Alper KUL gibi harika bir adamla kanatlanıp tepeye çıkan bir film olduğunu söylemek mümkün. Yalnızca İrem SAK hikâyede biraz sâkil durmuş.
Olay örgüsü hakkında detay vermeyeceğim ancak gene uzayan bir iki sahne ve ciddi senaryo boşlukları bulmak fazlasıyla mümkün. Lakin filmin tarantinovari kendine has kopuklukları, tertemiz çekilmiş aksiyon sahneleri ve çok ciddi güldürü potansiyeli var. Onun dışında senaryonun kusurları olsa da metinsellik ölçütlerini layıkıyla yerine getirdiğini söylemek mümkün. Bir senaryonun ne kadar başarılı olduğunu bilimsel olarak metinsellik ölçütleri denilen şeyle inceleyebiliriz sonuçta.
Metinsellik ölçütleri;
- Bağdaşıklık
- Tutarlılık
- Amaçlılık
- Bilgisellik
- Durumsallık
- Kabuledilebilirik
- Metinlerarasılık
- Gönderim
gibi temel ölçütlerden meydana gelir. Senaryodaki bazı esprilerin filmin en başındaki yani yaklaşık bir saat önceki diyaloğa gönderim yaparak kurulduğunu görüyoruz. Yani uzak gönderimler oldukça başarılı işlenmiş söz gelimi. Diğer metinsellik ölçütlerini internetten bulup siz de kendiniz değerlendirebilirsiniz.
Ölümlü Dünya Gişe si, bu yazıyı yazdığım 06.02.2018 tarihinde boxoffice verilerine göre gişede 320 bin izlenme ve 4 milyon TL civarı hasılat elde etmiş. Umarım Ali ATAY ve ekibi filmin kendini kurtarıp bol bol kar eder ve üzerlerindeki ticari kaygıyı da attıktan sonra daha da ilginç filmlerle karşımıza çıkarlar. Gişeleri bol olsun.
NOT: Gülmekten gözümden yaşlar getiren sahneler oldu benim sevgili okur onu da ekleyeyim. İyi seyirler.